Zastupovanie v schvaľovacom procese
Zastupovanie v schvaľovacom procese umožňuje pracovníkovi firmy (ďalej „schvaľovateľ“) poveriť inú osobu (ďalšieho pracovníka) časovo obmedzenou možnosťou vyjadriť sa k dokladom, ktoré má priradené schvaľovateľ (napríklad počas dovolenky).
Nastavenie zastupovania
V prvom kroku je potrebné nastaviť zastupovanie. Modul „Zastupovanie“ je možné otvoriť cez Iné > Číselníky > „Zástupca pri schvaľovaní“ alebo kliknutím na meno používateľa v pravej hornej časti obrazovky a následnou voľbou odkazu „Nastaviť zástupcov pri schvaľovaní“.
Pri vytváraní alebo úprave zastupovania sa zadávajú nasledovné údaje:
- Zástupca: schvaľovateľ vyberie meno zástupcu z číselníka pracovníkov
- Začiatok platnosti: dátum, od kedy je zastupovanie platné, vrátane daného dátumu
- Koniec platnosti: dátum, do kedy je zastupovanie platné, vrátane daného dátumu
Schvaľovateľ si môže nastaviť ľubovoľný počet zastupovaní a v rôznych termínoch (zastupovanie je možné pridať nové, upraviť existujúce alebo zmazať). Súčasne môže byť nastavených viac zastupovaní, pričom sa môžu aj prekrývať, prípadne byť nastavené rôznym zastupujúcim osobám.
Schvaľovanie v zastúpení
Ak zástupca v termíne, kedy je zastupovanie nastavené, otvorí modul Doklady, zobrazí sa mu nová záložka „V zastúpení“. Po jej otvorení uvidí zoznam používateľov, ktorých zastupuje. Prepínaním sa medzi používateľmi zobrazí ich doklady.
- Doklady sa zobrazia len počas definovaného obdobia
- Po schválení dokladu (v zastúpení) ostáva tento doklad zobrazený Zástupcovi v záložke „Mnou spracované“ (bez ohľadu na to, či je zastupovanie aktívne alebo nie)
- Doklad schválený v zastúpení ostane v záložke “Mnou spracované” aj pre pôvodného schvaľovateľa (aj v prípade, že priamo doklad neschvaľoval).
Okrem aktívneho prístupu dostáva zástupca aj notifikácie o schvaľovaní počas termínu zastupovania.